Консультація
Як пробудити в дитинібажаннявчитися
(сьогодні - батькам молодшихшколярів)
«Впливбатьківопосередкований, ми не в силах змуситидитинувідчуватиінтерес. Але саме ми можемо «запускати» інтелектуальнуактивність, пропонуючийому те, щозахоплює нас самих »
ЗАВДАННЯ ДЛЯ БАТЬКІВ
Початкова школа: безпека і цікавість
У перший класдітиприходять з очікуваннямнових, цікавихподій. Перше розчаруваннянерідковідбувається через несправдженихочікувань. Батьки рідкопояснюють, чиможна на уроціпіти в туалет абопоговорити з приятелем, якщораптом стало нудно ...
Щоможутьзробити батьки, щобзберегти у дитиниінтерес до навчання?
- Створитибезпечнийпростір:
- грайте з ним «в школу», «в вчительку» (навітьпісля того, як вінпіде в перший клас) - цедопоможейомуосвоїтися з новимжиттям, а йогоочікуваннястанутьбільшреалістичними;
- якщовдома батьки постійнокритикують школу, якщоїм самим не подобаєтьсявчителька, то дитинавідчуває, щозалишаютьйого в школі з неспокійнимсерцем, що в школінебезпечно, тому починаєлякатися, відчувати себе беззахисним, і енергії на навчання у нього просто не залишається, тому вінвитрачаєбагато сил на те, щобвпоратисязісвоїми страхами;
- помочь младшему школьнику учиться — значит быть рядом, откликаться, поддерживать, быть вовлеченным в школьную жизнь ребенка.допомогтимолодшому школяру вчитися - значить бути поруч, відгукуватися, підтримувати, бути залученим в шкільнежиттядитини.
- Розвиватидопитливість
Зізнаємося, шкільна рутина дійсно нудна. І саме батькам належить «братидитину за руку» і відкривати перед ним нове: дивіться разом з ним на хмари і розповідайтейому про планетах, гуляйте по лісі, відчуваючийого запахи і прислухаючись до звуків.
Відкриття, задоволення, якідитинанеодмінновідчує в такімиті, дозволять йомузберегтирадіснуцікавість до світу, бажаннядосліджувати, експериментувати і спостерігати.
Справжнійінтересзавждипов'язаний з яскравимивраженнями, а не з тиском і натаскуванням, якіпоступововикликаютьогиду до навчання.
- Помічатидосягнення
Молодшішколярі не сприймають критику, їхмозокреагуєтільки на похвалу. У цьомувіцідітище не здатнівчитися на своїхпомилках.
І тільки з 12-13 роківпідліткиможутьотриматикористьзісвого негативного досвіду.
Постарайтесястримуватися і не вказуватидитині на кожнуйогопомилку, тому щоневдачі, які повторюються, породжуютьпочуттябезпорадності, дітиперестаютьпробувати і втрачаютьвіру в себе.
Навчітьдитинупорівнювати себе не з іншими, а з самим собою, похваливши його за те, щоранішевінробив 25 помилок в диктанті, а зараз лише 22. Навчаннянеможливе без постійної «дозаправки» позитивнимиемоціями.
Тому так важливо, щоб в тих предметах, де дитинавідчуваєхоча б невеликий інтерес, батьки частішенагадувалийому про йогоуспіхи.
Звернітьувагу!
Дитинавтратилаінтерес до навчання, якщо ...
... вжебільшетрьохтижнів у нього є хоча б половина з наступних проблем.
• Вінкаже, щовчитель (- ка) його не любить абойому не подобається, щовчитель (-ка) занадто часто кричить.
• Перед відходом в школу у ньогоболитьживіт, вінзабуваєсвоїречі.
• Вінупевнений, що у ньогонічого не вийде, і хоче, щобйогозаспокоїли і похвалили.
• Швидкозабуваєнавітьті уроки, яківивчивнапам'ять.
• Не розповідає про школу.
• У першомукласінудьгує по дитячому садку, в четвертому - боїться переходу в п'ятий.
• Скаржиться, що у ньогонемаєдрузівсередоднокласників.
Любітьсвоїхдітей, будьте поруч - і все у дитинивийде.
Далі буде.