Творення людини – це найвища напруга всіх духовних сил: це і життєва мудрість,
і майстерність, і мистецтво. (В.Сухомлинський)
Информация к новости
  • Просмотров: 1326
  • Автор: adminrpv
  • Дата: 4-06-2015, 11:57
4-06-2015, 11:57

Функції та форма організації уроку

Категория: Методичне портфоліо "Технологія особистісно-з » Технологія особистісно-зорієнтованого навчання

Функції та форма організації уроку

Урок в особистісно орієнтованій системі навчання підпорядкований не повідомленню та перевірці рівня знань (хоча й такі уроки потрібні), а виявленню досвіду учнів за ставленням до змісту матеріалу, який викладає вчитель. Для цього вчитель, працюючи з класом у полілоговому режимі виділяє різні індивідуальні значеннєві (семантичні) "коди" та, спираючись на них відбирає ті, які найбільше відповідають науковому змісту знань, що підлягають засвоєнню.

Робота на уроці з суб’єктним досвідом учня вимагає від учителя спеціальної підготовки : не просто вміння викладати свій предмет, а вміння аналізувати зміст того, чим уже володіє учень із запропонованої теми.

У цих умовах змінюється режисура уроку. Учні не просто слухають розповіді вчителя, а постійно співробітничають з ним у режимі діалогу, висловлюють свої думки, діляться своїм розумінням змісту, обговорюють те, що пропонують однокласники, за допомогою вчителя ведуть відбір змісту, закріпленого науковими знаннями.

У перебігу бесіди немає правильних (неправильних) відповідей, є різні позиції, точки зору, виділивши які, вчитель потім починає обробляти їх з позицій свого предмета, дидактичної мети. Таку роботу можна проводити тільки на уроці, на якому жорстко задано контекст та зміст бесіди, але їх передачу організовано як " зустріч" різного розуміння цього змісту, носієм якого є не тільки вчитель, а й самі учні. Науковий зміст народжується як знання, яким володіє не тільки вчитель, а й учень. Відбувається своєрідний обмін знанням, колективний відбір його змісту. Учень у цьому процесі є учасником його породження. За таких умов знання , які необхідно засвоїти, стають особистісно значущими.

 

 

 

 

Основні вимоги до уроку

Сформулюємо основні вимоги до особистісно орієнтованого уроку:

- пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу;

- орієнтація на процес навчання за методикою співробітництва;

- орієнтація на особистісні досягнення учнів;

- створення емоційно-актуального фону уроку, ситуацій успіху;

- чітке визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку;

- раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання;

- використання активних методів навчання мультимедійних систем;

- зв'язок з раніше вивченим, досвідом, набутим учнем;

- формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці;

- заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом.



Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

___________