Творення людини – це найвища напруга всіх духовних сил: це і життєва мудрість,
і майстерність, і мистецтво. (В.Сухомлинський)
Информация к новости
  • Просмотров: 363
  • Автор: adminrpv
  • Дата: 4-06-2015, 11:57
4-06-2015, 11:57

Функції та форма організації уроку

Категория: Методичне портфоліо "Технологія особистісно-з » Технологія особистісно-зорієнтованого навчання

Функції та форма організації уроку

Урок в особистісно орієнтованій системі навчання підпорядкований не повідомленню та перевірці рівня знань (хоча й такі уроки потрібні), а виявленню досвіду учнів за ставленням до змісту матеріалу, який викладає вчитель. Для цього вчитель, працюючи з класом у полілоговому режимі виділяє різні індивідуальні значеннєві (семантичні) "коди" та, спираючись на них відбирає ті, які найбільше відповідають науковому змісту знань, що підлягають засвоєнню.

Робота на уроці з суб’єктним досвідом учня вимагає від учителя спеціальної підготовки : не просто вміння викладати свій предмет, а вміння аналізувати зміст того, чим уже володіє учень із запропонованої теми.

У цих умовах змінюється режисура уроку. Учні не просто слухають розповіді вчителя, а постійно співробітничають з ним у режимі діалогу, висловлюють свої думки, діляться своїм розумінням змісту, обговорюють те, що пропонують однокласники, за допомогою вчителя ведуть відбір змісту, закріпленого науковими знаннями.

У перебігу бесіди немає правильних (неправильних) відповідей, є різні позиції, точки зору, виділивши які, вчитель потім починає обробляти їх з позицій свого предмета, дидактичної мети. Таку роботу можна проводити тільки на уроці, на якому жорстко задано контекст та зміст бесіди, але їх передачу організовано як " зустріч" різного розуміння цього змісту, носієм якого є не тільки вчитель, а й самі учні. Науковий зміст народжується як знання, яким володіє не тільки вчитель, а й учень. Відбувається своєрідний обмін знанням, колективний відбір його змісту. Учень у цьому процесі є учасником його породження. За таких умов знання , які необхідно засвоїти, стають особистісно значущими.

 

 

 

 

Основні вимоги до уроку

Сформулюємо основні вимоги до особистісно орієнтованого уроку:

- пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу;

- орієнтація на процес навчання за методикою співробітництва;

- орієнтація на особистісні досягнення учнів;

- створення емоційно-актуального фону уроку, ситуацій успіху;

- чітке визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку;

- раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання;

- використання активних методів навчання мультимедійних систем;

- зв'язок з раніше вивченим, досвідом, набутим учнем;

- формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці;

- заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом.



Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Карта посетителей

    free counters

Архив новостей

Январь 2018 (10)
Декабрь 2017 (3)
Ноябрь 2017 (6)
Октябрь 2017 (10)
Сентябрь 2017 (1)
Август 2017 (1)