Творення людини – це найвища напруга всіх духовних сил: це і життєва мудрість,
і майстерність, і мистецтво. (В.Сухомлинський)
Информация к новости
  • Просмотров: 8384
  • Автор: adminrpv
  • Дата: 21-08-2012, 11:44
21-08-2012, 11:44

MO:Вчителі початкових класів

Категория: Методичні об'єднання » МО вчителів початкових класів

ЗВІТ

про роботу методичного об’єднання ЗОШ № 5 вчителів початкових класів

 за 2011-2012 навчальний рік

 

 

            Педколектив ЗОШ № 5 у 2011-2012 навчальному році працював над проблемою „Особистісно орієнтований підхід до розвитку, виховання й навчання через впровадження інноваційних технологій у НВП”

 

Мета:

  1. Удосконалення навчально-виховного процесу через запровадження інноваційних технологій в особистісно орієнтованому навчанні з метою забезпечення розвитку та саморозвитку учня на підставі визнання його індивідуальності.

I етап

 

            Теоретичне обґрунтування науково-методичної проблеми.

 

Задачі ШМО вчителів початкових класів на 2010-2011 навчальний рік

 

  1. Робота над новим Державним стандартом.
  2. Вивчення науково-методичної бази з проблеми особистісно орієнтованого навчання через впровадження інноваційних технологій. Психологічно-педагогічний супровід на констатуючому етапі.
  3. Створення середовища яке стимулює активність дитини у відповідності з віковою і особистісною специфікою її розвитку.
  4. Забезпечення можливостей самоорганізації самостійної і колективної соціальної дії підлітків у школі.
  5. Формування стійкості до асоціальних впливів, до виникнення шкідливих звичок і неадекватних способів поведінки.

На засіданнях МО початкових класів у 2011-2012 н.р. розглядалися нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін, інформація стосовно проведення навчальних, позакласних занять обговорення педагогічної  літератури, книг, періодичних видань тощо (Тесленко Н.І., Бердникович О.М., Загнойко І.Є.).

Познайомились з новим Державним стандартом. Провели консультацію „Зміст та завдання нового Державного стандарту для початкової  школи”

У період між засіданнями проводились методичні оперативки:

- формування загальноосвітніх умінь та навичок;

- заходи щодо забезпечення охорони життя і здоров”я дітей;

- окреслили заходи щодо організації самоосвітньої роботи вчителів початкових класів.

Також вивчалися і впроваджувалися в практику досягнення психолого-педагогічної науки, перспективного передового досвіду; проводилися методичні тижні; індивідуальні та групові консультації для молодих учителів (Гришина Ю.О., Вєлієва Н.Н., Трофімова Л.П., Савченко Ю.Л.).

Педагоги вивчали якість знань, умінь і навичок учнів, рівень їх вихованості. Проводилися учнівські олімпіади, тижні педагогічної майстерності; розглянуто результати роботи з обдарованими дітьми; питання наступності у навчанні 1-4 класів; рефлексивної діяльності вчителів в урочний та позаурочний час.

Проведено спостереження за професійно-педагогічними вміннями вчителів. Аналіз к/р свідчить, що ______ учнів впоралися із завданням з української мови та математики, а високий і достатній рівні навчальних досягнень становлять:

з мови                        - ______

з математики             - _______

            Учителі початкових класів проводили відкриті уроки для колег школи. На високому рівні пройшов творчий тиждень учителів початкових класів. Під час проведення тижня проведено виставку дидактичного матеріалу, учнівських розробок, читацьких щоденників.

Вчителями:    Орлова Н.М.,                        Рудакова М.П.,

                        Борисова С.Й.,          Забіяка Т.С.

                        Бердникович О.М.,  Теслицька Л.Г.

            Теслицька Л.Г. дала відкритий урок для учителів, які бажають мати додаткові знання з курсу „Основ економічних знань”.

            Клас Сенченко А.Г. зайняв I місце у міському конкурсі „Мій клас – моя родина”.              Створена папка: „Інноваційні технології. Метод проектів”          

            На засіданнях МО багато уваги приділялось питанням моніторингу, було проведено методичний міст між учителями 4-х та 5-х класів: „Особистісно орієнтований підхід до розвитку виховання й навчання у п”ятикласників”.

            У роботі класних керівників та шкільної медсестри приділялась велика увага здоров”язберігаючим технологіям та сімейному вихованню.

            Протягом грудень-травень працював консультаційний пункт для батьків майбутніх першокласників.

            Учителі початкової школи брали участь у підготовці та проведенні ХI міського конкурсу „Юний ерудит” для учнів 4-х класів.

            Для підвищення педагогічного рівня вчителів під керівництвом ШМО проведена підписка на:

  • журнал „Початкова школа”;
  • журнал „Початкове навчання та виховання”.

Постійно поповнюється бібліотечка учителя початкових класів методичною літературою.

            У 2012-2013 н.р. МО початкових класів ставить за мету:

  • надати реальну допомогу вчителеві у розв”язанні актуальних проблем навчально-виховного характеру;
  • стимулювати творчі пошуки вчителів педагогічних інновацій та шляхи їх впровадження у педагогічну діяльність, як передумову підвищення професійної активності;
  • охопити всіх учителів різними формами методичної роботи;
  • використовувати творчі можливості вчителів у справі розвитку особистості учня;
  • вивчати психологічні механізми розвитку особистості, підвищувати психологічну майстерність шкільного педагога.

Робота МО буде спрямована на розв”язання основних завдань:

-          формування потреб і мотивів самопізнання;

-          навчання вчителя способів самопізнання;

-          розвиток у педагога здатності до ідентифікації і рефлексії, уміння підвищувати рівень самоповаги;

-          сприяння самовихованню здатності до самопізнання.

 

 

 

 

 

                   Заступник директора з НВР               Н.І.Тесленко

 

                   Керівник ШМО                                    О.М.Бердникович

 

 

 

 

Трофімова Л.П. організовувала НВР з клас ом, враховуючи зв”язок пам”яті, мислення та пізнавальних процесів молодших школярів. Для першокласників характерне конкретно-образне мислення, тому вчителі 1 класів опиралися на наочні образи та уявлення. Спочатку учні повинні виконати конкретні дії  з предметами, і тільки потім з”являється логіка, починає формуватись здатність абстраговуватись і роздумувати (задачі з казковими та ігровими сюжетами у віршованій формі; побудовані на обіграванні простих побутових ситуацій). Лілія Петрівна вважає своїм найважливішим завдання – збереження доброзичливих стосунків і довіри між дітлахами. Було проведено багато виховних годин та бесід, які поглибили етичні знання учнів.

 

Свято „Милі наші матусі” більше згуртували клас; виховувалось почуття любові та поваги

 







 

до матусь та бабусь; також збагачувався словниковий запас; діти вчилися виразно інтонувати поетичні твори, співати пісні, танцювати. Виховання продовжувалось і в позаурочний час (подорож на ферму в Ямполі).

 

 



 

Наталія Миколаївна Орлова своє завдання як учителя бачить в тому, щоб розвинути інтелектуальні здібності своїх учнів, підтримувати їх бажання вчитися, допомогти учням досягти успіху. На кожному уроці – робота в парах, групах; головоломки, ребуси, логічні задачі. Головне, щоб урок для дітей був розумним?????, цікавим, захопливим і радісним. Учні 1-Б класу встигли побувати на страусиній фермі, алею кованих фігур, Київський цирк в м.Донецьк.

 

Орлова Н.М. в квітні 2012 р. прийняла участь в науково-практичній конференції „Актуальні проблеми лінгвістики і літводидактики” на факультеті ПВПК ДДПУ.

          





 

 

У 1-В класі за 2011-2012рр. (учитель Борисова С.Й) найбільш цікавою була підготовка до святкування Дня Перемоги. Разом з батьками діти знаходили інформацію про бойові походи своїх дідусів та бабусь, знайомились з їх біографією, готували розповідь про

подвиги та нагороди ветеранів ВВв. Учні дізналися багато цікавого з історії своїх родин.

 



  

Бердникович Ольга Михайлівна продовжувала розвивати комунікативні здібності учнів класу. На різних уроках присутніми є діалог, робота в групах. Велика увага приділялась розвитку етики та моралі у відносинах між учнями. Діти активно приймали участь у математичному конкурсі „Кенгуру”(золотий диплом Чуйко В.), конкурсі знавців англійської мови (срібний диплом Чуйко В., Кайдан), „Патріот” (I місце – Чуйко В.,

II місце в школі).

Всі учні 2-А класу з радістю приймають активну участь у позакласних заходах. Свято „Щедрі дарунки осені”

„Подаруй усмішку”

 

 

Разом з учнями 2-А класу відвідання виставку картин міських художників, яка відвідувалась у музей.

Протягом року учні працювали над створенням проектів: „Лікарські рослини”, „Видатні українці”, „Тварини”.

 

 











 

З метою підвищення інтерес у до навчання математики, розвитку логічного мислення Соколова О.Г. проводить цікаві, насичені різними видами робіт уроки-казки.

Діти відвідали міський хлібокомбінат з метою ознайомлення виробництва хлібо-булочних виробів. Виховувала шанобливе ставлення до людей праці та хлібу.

Наприкінці навчального року було проведений ранок, присвячений закінченню 2-го класу „Вместе весело шагать”, метою якого було формування у дітей поняття про здоровий відпочинок, виховування культури поведінки дітей та спілкування з іншими.

 





 

Учні 2-В класу (Сенченко А.Г.) у порівнянні з першим класом стали більш дисциплінованими, відповідальними та дружніми.

Великою подією для цього класу була участь у міському конкурсі „Наш клас – наша сім”я”, де всього за 10 хвилин вони мали показати життя їхньої класної родини. І завдяки згуртованості між учнями та щоденної праці. Отримали почесне I місце.

 





 

Учні 3-Б класу разом з Теслицькою Л.Г. працювали над довготривалим проектом „Хліб – всьому голова”:

I етап – знайомство з творами про хліб (колективна робота)

II етап – виготовлення плакатів „Хліб – всьому голова” (групова робота)

III етап – презентація рефератів про хліб

IV етап – заключний (відкрита класна година „І хлібом духмяним багата людина”).

 

Також діти відвідали с. Прелесне, міський краєзнавчий музей, міську бібліотеку, м.Донецьк.

 

Лариса Георгіївна підготувала та провела майстер-клас для вчителів України, Росії, Литви на міжнародних педагогічних читаннях з гуманної педагогіки „Вчителю, надихни мене на творчість!” (м.Київ, листопад 2011 р.).

А також відкритий урок з основ економічних знань: „Форми торгівлі: розпродаж, ярмарок, аукціон”.

 







 

Забіяка Т.С. провела цікавий виховний захід „Масляна”, основним завданням якого стали: формування національної свідомості, любові до рідної землі та свого народу.

Свято дало можливість продемонструвати творчі здібності і таланти дітей. Виховний захід закінчився теплими млинцями з варенням.

 



 

Учні 4-х класів – це вже достатньо дорослі люди, тому у 4-А класі, готуючись до свята для хлопчиків „День захисника Вітчизни” дівчата самостійно розділилися на 2 групи. Кожна із груп склала власний план своєї роботи (1 група – теоретична частина заходу; 2 група - розважальна) Зубкова Н.В. тільки розташувала частини програми.

 

При вивченні видів транспорту учні створили проект прямо на уроці. Діти самостійно вчилися розташувати свої малюнки у потрібних місцях, робили висновки за планом, запропонованим вчителем. Самостійність четверокласників під грамотним керуванням учителя суттєво допоможе їм у навчанні у 5-му класі.

           





 

Рудакова М.П. проводила виховні години, в яких брали участь батьки учнів.

  1. „Чорнобиль як це було” (В.Суханов – учасник ліквідації аварії на ЧАЕС).
  2. „Робота банку” (А.Волошин – представник Ощадбанку Росії).

 

 

Також учні 4-Б класу підвели підсумок 4-річній співпраці з кафедрою психології СДПУ (кандидат педагогічних наук, доцент Асланян Т.С., Шевельдіна О.В., групи студентів).

 

В рамках проекту „Екологія душі” в зимовий період діти виготовляли годівнички, турбувалися про птахів.

 









 

Сторінка роботи вихователів ГПД

 

Робота в ГПД проводилась згідно з режимом групи та календарним плануванням, складеним на початку року.

Савченко Ю.Л. провела 165 виховних бесід на різну тематику; 9 вікторин, міні-конкурс „Найкращій сніговичок”.

Проведено відкритий виховний захід „Найрозумніший”.

 

Кожен понеділок відбувалося заняття гуртка малювання.

 





 

Вєлієва Н.Н. у своїй роботі приділяла увагу вихованню у дітей етичних та естетичних правил та норм поведінки. Діти готували доповіді з тем, інсценували казки, наводили приклади зі свого життя.

 

З метою розвитку логічного мислення кожного учня Наїля Нурієвна щоденно підбирала пізнавальні завдання; вчила дітей вчитися думати, міркувати, шукати раціональний шлях розв”язання, різні способи розв”язання.

 

Запорука задовільних результатів – це заохочувати прагнення дитини до занять, прагнути, щоб вона відчула позитивні емоції від результатів своєї праці.

Марченко Л.І. приділяє значну увагу не лише навчальній діяльності, а й розвиткові творчої здібності учнів. Вихователь має індивідуальний підхід до кожної дитини, піклується про їх моральне та фізичне здоров”я.

 

Яскравою подією було святкування Нового року. Вихователь підготував інформаційний виступ; діти готували костюми, номери художньої самодіяльності; виставку новорічних подарунків та листівок. Завершив свято солодкий стіл.

 

 



 



Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.







___________