ЯК ВИЗНАЧИТИ СИЛЬНІ СТОРОНИ ДИТИНИ ТИПІВ ІНТЕЛЕКТУ
В кожної дитини домінують один або два з них. Завдання як батьків, так і вчителів – розпізнати, який саме тип інтелекту має дитина, щоби розвивати його з раннього віку, добирати такі завдання, які розвиватимуть сильні сторони, будувати відповідний індивідуальний план та навчальну програму.
Академічна успішність, безумовно, важлива, але настільки ж важливий і розвиток сильних сторін дитини, схильностей до малювання, музики чи спорту.
. ТІЛЕСНО-КІНЕСТЕТИЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ
ДИТИНА:
Активна.
Обожнює експериментувати.
Важко всидіти на місці.
Любить спортивні ігри, танці.
. ЛІНГВІСТИЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ
ДИТИНА:
Легко знаходить спільну мову з незнайомими.
Говорить без зупинку.
Гарно формує власні думки.
Добре читає.
Вигадує історії.
. ВІЗУАЛЬНО-ПРОСТОРОВИЙ ІНТЕЛЕКТ
ДИТИНА:
Часто малює/будує.
Дуже мрійлива.
Любить роздивлятися зображення.
Любить прикрашати або створювати різні речі.
. НАТУРАЛІСТИЧНІЙ ІНТЕЛЕКТ
ДИТИНА:
Любить проводити час на природі.
Залюбки доглядає за рослинами.
Досліджує та з задоволенням спостерігає за живими істотами.
Уважна до природних явищ.
. МУЗИЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ
ДИТИНА:
Постійно наспівує або вигадує пісні.
Цікавиться музичними інструментами.
Любить повторювати мелодії чи ритми.
Прекрасно копіює звуки/інтонації.
. ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ
ДИТИНА:
Обожнює цифри. У ранньому віці проявляє інтерес до лічби.
Ставить багато запитань про сутність речей.
Часто фіксує предмети/об’єкти у цифровому еквіваленті.
Цікавиться взаємозв’язками подій, явищ, речей.
Полюбляє розв’язувати складні задачі.
. МІЖОСОБИСТІСНИЙ ІНТЕЛЕКТ
ДИТИНА:
Має багато друзів.
Із задоволенням ходить у гості.
Любить спілкуватися.
Залюбки об’єднується з іншими дітьми у грі.
. ЕКЗИСТЕНЦІАЛЬНИЙ ІНТЕЛЕКТ
ДИТИНА:
Надає перевагу іграм на одинці.
Чітко розуміє чого бажає й цілеспрямовано досягає цього.
Відрізняється спостережливістю за собою та іншими.