Офіційний сайт школи №5 » Життя школи » Шкільна Мала Академія наук: крок за кроком
Творення людини – це найвища напруга всіх духовних сил: це і життєва мудрість,
і майстерність, і мистецтво. (В.Сухомлинський)
Информация к новости
  • Просмотров: 2476
  • Автор: school5
  • Дата: 17-04-2014, 13:42
17-04-2014, 13:42

Шкільна Мала Академія наук: крок за кроком

Категория: Життя школи

Третього квітня 2014 року у ЗОШ № 5 відбувся щорічний конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академія наук. Для багатьох учнів участь у ньому – серйозний крок на шляху професійного визначення та зростання.

  

Завданням нашого педагогічного колективу є розвиток природних здібностей обдарованих учнів. Однією з ефективних форм роботи з такими учнями у школі є їх участь у Малій академії наук. Саме МАН дає змогу виявляти і розвивати природні здібності учнів, виховувати учених, державних діячів, творчих особистостей ще зі шкільної лави. Учасники МАН формують не лише наукову, а й бізнесову, політичну, культурну еліту нашої держави.

Науково-дослідницька робота дає учневі змогу оволодівати первинними навичками проведення досліджень: осмислення проблеми та її критичне дослідження; добір, аналіз та систематизація літературних джерел; формування висновків, пропозицій та рекомендацій предмета дослідження. Зазвичай, науково-дослідницьку роботу учень має підготувати самостійно, використовуючи знання, уміння і навички, які він здобув під час вивчення шкільних предметів.

  

Кількість учнів, які беруть участь у роботі шкільної МАН, постійно збільшується. Крім того, представлені на конкурсі науково-дослідницькі роботи, все більше відповідають науковим принципам, ґрунтуються на певній науковій та експериментальній базах, відображають позицію учня, містять результати власного пошуку.

  

У цьому навчальному році тринадцять юних науковців школи представили роботи за різними напрямками: «Філологія», «Математика», «Краєзнавство», «Фізика», «Біологія», «Технології», «Художня культура». Конкурс-захист розпочався вітальним словом заступника директора з НВР Н.І.Тесленко, яка звернулася до інтелектуальної еліти школи словами відомого філософа М.Бердяєва: «Тільки творчість говорить про визнання та призначення людини в світі. Особистість сприймається як акт: вона завжди означає творче протистояння».

  

Найбільшою чисельністю відзначилась секція «Філологія». Робота Судакової Дар’ї (11-А кл., науковий керівник учитель української мови та літератури Склярова-Жук Я.І.) «Потік свідомості» у творі Осипа Турянського «Поза межами болю» відзначилася глибоким філософським змістом, актуальністю висвітлених проблем. Дослідження невідомих сторінок біографії Сергія Єсеніна проводила Ткаченко А. (11-А кл., науковий керівник учитель української мови та літератури Склярова-Жук Я.І.). Таємний, загадковий, величний, неповторний – таким представила Анна улюбленого поета. Ювілею видатної української поетеси Лесі Українки була присвячена робота Підгірної Катерини «Ні, я жива, я вічно буду жити…»

  

(10-А кл., науковий керівник учитель української мови та літератури Тесленко Н.І.). Історію української кукли-мотанки та російської матрьошки досліджувала Тетяна Коптєєва (10-Б кл., науковий керівник учитель української мови та літератури Сідашенко В.А.). Тарас Григорович Шевченко – улюблений поет Рудобашти Л., тому кілька своїх поезій учениця 9-А класу присвятила ювілею Великого Кобзаря. Разом із науковим керівником учителем української мови та літератури Л.М.Остришко, Лілія вирішила, що вірші стануть частиною науково-дослідницької роботи, присвяченої творчості поета.

  

Неповторність та самобутність полотен Сальвадора Далі захопила Соколову Анну. Учениця 11-А класу під керівництвом учителя художньої культури та образотворчого мистецтва Осадчої С.М. вивчала особливості світогляду митця та стильові ознаки модернізму у живописі. Катерина Дицька продемонструвала полотно, створене власноруч. «Свобода вибору кольорової гами, можливість вільно висловити почуття, свій внутрішній стан – саме це приваблює мене у модерністському напрямку як майбутнього художника,» - розповіла учениця 9-А класу.

  

Цікавою та змістовною була групова робота з краєзнавства «Донбас заповідний. Ямпільський заповідник» учнів Тимченко О., Стопки І., Сєдих К. (науковий керівник учитель географії Сєдих А.М.). Протягом двох років тривали спостереження та дослідження школярів,  результати представлені на конференції МАН. Сєдих К. (8-А кл.) у секції «Біологія» захищала наукову роботу з теми «Використання різних сортів тюльпанів та дослідження якості зрізаних тюльпанів з метою подальшої реалізації» (науковий керівник   учитель біології, хімії  І.М.Малкова).

  

Сучасні напрямки у моді досліджувала Сердюк А. (9-А кл.) разом із науковим керівником учителем трудового навчання В.В.Василиною-Тимофєєвою у роботі «Біоніка і мода».

 

У секції «Фізика» Єлизавета Грибова захищала роботу «Історія розвитку фотографії» (науковий керівник учитель фізики Костенко Т.А.). Теми з математики «Рішення систем лінійних рівнянь за методами Крамера та Гауса», «Використання теореми Менелая», які представили учні класу з поглибленим вивченням математики М.Конвай та Д.Пристинський (науковий керівник учитель математики Н.І.Клочко), зацікавили всіх, особливо учнів 10-11 класів, можливістю використовувати запропоновані методи при розв’язанні завдань на ЗНО.

 

Конференція проходила у жвавій обстановці. Приємно відзначити, що в аудиторії не було жодного байдужого обличчя. Присутні на конкурсі – захисті робіт учитель правознавства, кандидат педагогічних наук С.Г.Головко нагородив учасників конференції та звернувся до молоді з такими словами: «Працювати – це означає творити, а творчість -  єдина та реальна радість, яку людині дарує життя. Творіть, будьте щасливими завжди».

 

Можна бути впевненим за долю України в майбутньому, якщо є такий творчий потенціал учнів та є гідні професіонали – вчителі, які дають можливість розвиватися творчості та інтелекту молоді.

 

участники конференцииучастники конференцииучастники конференцииучастники конференцииучастники конференцииучастники конференцииучастники конференцииучастники конференцииГрибова Елизаветта 11-АГрибова Елизаветта 11-АДицкая Катерина 9-АДицкая Катерина 9-АКлочко Н.И. учитель математикиКлочко Н.И. учитель математикиКонвай Михаил 8-БКонвай Михаил 8-БКостенко Т.А. учитель физики и Слышенко Руслан 8-аКостенко Т.А. учитель физики и Слышенко Руслан 8-аПодгорная Катерина 10-АПодгорная Катерина 10-Апрезентация роботы сердюк Анныпрезентация роботы сердюк АнныПристинский Данил 8-БПристинский Данил 8-БРудобашта Лилия 9-АРудобашта Лилия 9-АСедых Аделина Николаевна учитель географииСедых Аделина Николаевна учитель географииСедых Камила 8-аСедых Камила 8-аСердюк Анна 9-аСердюк Анна 9-аСоколова Анна 11-АСоколова Анна 11-АСудакова Даша 11-АСудакова Даша 11-АТесленко Н.И. заместитель директора по УВРТесленко Н.И. заместитель директора по УВРТимченко Елена, Седых Камилла, Стопка ИванТимченко Елена, Седых Камилла, Стопка ИванТимченко Елена, Седых Камилла, Стопка ИванТимченко Елена, Седых Камилла, Стопка ИванТкаченко Анна и Рыжко Ярослава 11-аТкаченко Анна и Рыжко Ярослава 11-а

 

 

Метки к статье: Мала Академія наук



Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

___________