Постійно діючий семінар
«Особистісно орієнтовані технології навчання»
Декада педагогічної майстерності
Семінар: «Технологія особистісно-орієнтованого уроку»
Доповідач: заступник директора з НВР Н. І. Тесленко
В особистісно зорієнтованому освітньому процесі головною діючою одиницею є діалогічна цілісність: особистість учня – особистість педагога. Сам учень як індивід не є центром освітнього процес. Таким центром є його особистість, точніше, – особистість у минулому – особистість у майбутньому. Сутність освітнього процесу згідно з особистісно зорієнтованим підходом полягає в створенні умов для освіти особистості – це розкриття і максимальний розвиток усіх сутнісних сил людини, її здібностей та інтересів, створення умов для самореалізації особистості в умовах певного соціуму і певної культури.
Таким чином, ми бачимо, що до цілей особистісно зорієнтованого навчання входить створення умов для розвитку моральної особистості, для створення та формування моральних стосунків у системі «особистість – суспільство – держава – природа». Відомий французький дослідник Ж. П`ятон наголошує, що «творча активність особистості» - – це не соціальна, громадянська чи будь-яка спрямованість, тобто зовнішня активність, а активізація внутрішніх, індивідуальних потенцій особистості, а через неї і суспільства. Для гармонійного розвитку особистості і суспільства необхідна соціо-культурна адекватність ціннісних систем і постійна трансформація цінностей, котра врівноважує суперечність між тим, що необхідно індивіду.
МЕТА ОСОБИСТІСНО ЗОРІЄНТОВАНОЇ ОСВІТИ: створення оптимальних умов для розвитку і становлення особистості як суб’єкта діяльності і суспільних відносин, що будує свою діяльність і стосунки відповідно до стійкої ієрархічної системи гуманістичних і буттєвих особистісних цінностей.
Відповідно до цілей та мети можна визначити структуру особистісного уроку:
орієнтація – визначення мети – проектування – організація – реалізація – контроль – корекція – оцінка.
ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
Презентація фрагментів уроків творчої групи вчителів
1.Учитель Сєдих А. М. Урок географії у 6-А класі.
Тема: Вулканізм та явища, що його супроводжують
2.Учитель Малкова І. М. Урок біології у 9-А класі.
Тема: Значення травлення, органи травлення, методи дослідження травлення
3.Учитель Остришко Л. М. Урок української літератури у 9-Б класі
Тема: І. П. Котляревський. «Енеїда» – енциклопедія народознавства»
4.Учитель Склярова-Жук Я. І. Урок світової літератури у 9-А класі
Тема: Рубаї Омара Хайама
5.Учитель Осадча С. М. Урок образотворчого мистецтва у 5-А класі
Тема: Засоби виразності скульптури. Створення рельєфу кахлі
Седых Аделина Николаевна
Малкова Ирина Миколаївна
Осадчая Светлана Николаевна
Борисова Светлана Иосивовна

Гришина Юлия Олександровна
Сидашенко Валентина Анатольевна
Склярова Яна Игоревна