Творення людини – це найвища напруга всіх духовних сил: це і життєва мудрість,
і майстерність, і мистецтво. (В.Сухомлинський)
Информация к новости
  • Просмотров: 1463
  • Автор: adminrpv
  • Дата: 4-06-2015, 11:48
4-06-2015, 11:48

Практичний аспект: самоаналіз педагогічного досвіду

Категория: Методичне портфоліо "Технологія особистісно-з » Технологія особистісно-зорієнтованого навчання

 

На нашу думку, найбільш ефективним шляхом вирішення порушеної вище проблеми є впровадження в практику роботи технології особистісно орієнтованого уроку. Дана технологія використовується вчителями епізодично, зокрема надається перевага її елементам. Це – окремі методи, форми роботи, які вчитель застосовує на традиційному уроці. До них можна віднести опертя вчителя на суб’єктний досвід учнів з допомогою міжпредметних та внутріпредметних зв’язків, використання їх життєвого досвіду в рамках вивчення нової теми; залучення школярів до цілепокладання (учитель запитує учнів про очікувані результати роботи); проектування уроку (знайомить їх з планом роботи на уроці та надає можливість вибрати із запропонованих форм і методів ті, які їм імпонують). Практикується також створення умов для вільного вибору способів фіксації навчального матеріалу, оцінювання або взаємооцінювання виконання навчальних завдань тощо. Оволодіння окремими технологічними компонентами нововведення (новими методами, формами роботи) сприятиме поступовому втіленню даної технології як цілісної системи в практику вчителя. Адже тільки цілісна технологія, за умови її доцільного застосування в конкретних умовах, гарантуватиме досягнення гарантованого результату – розвитку суб’єктності учня.

Як показує практика, процес освоєння даної технології буде успішним тоді, коли вчитель обере дану технологію враховуючи практичну необхідність її застосування щодо вирішення конкретної проблеми. Адже дана технологія зорієнтована на задоволення потреб школяра. Вона є поблажливою (особистісно орієнтованою), бо спрямована на розвиток особистісних якостей учня як суб’єкта навчального процесу.

Прогнозування.

Якісні показники. Розвиток суб’єктності школяра, іншими словами – особистісних якостей учнів у процесі навчальної діяльності.

Кількісні показники. Збільшення кількості школярів, які обиратимуть активну життєву позицію в процесі навчальної діяльності, вмітимуть її відстояти, братимуть відповідальність за прийняті рішення на себе.

Очікувана результативність

Для учнів:підвищення мотивації до навчання, ініціативність, відповідальність, вміння ставити цілі і їх досягати, формування ціннісного ставлення до знань.

Для вчителів:співпраця вчителя й учнів на уроці, підвищення його ефективності, створення умов для реалізації особистісно орієнтованого, компетентнісного підходів у навчальному процесі.

Третій етап – практико-орієнтований. Мета: розробити персонал-технологію досягнення передбачуваного результату.

Конструювання.

Персонал-технологія вчителя щодо досягнення передбачуваного результату передбачає адаптацію технології особистісно орієнтованого уроку до конкретних умов навчання школярів, її персоналізацію у процесі практичного застосування.

      І технологічний етап. Визначити місце технологічного уроку в системі уроків за календарно-тематичним плануванням.

      ІІ технологічний етап. Розробити поурочні плани уроків з використанням даної технології.

      ІІІ технологічний етап. Апробувати на практиці розроблені технологічні уроки.

      ІV технологічний етап. Здійснити самоаналіз ефективності застосування технології особистісно орієнтованого уроку на практиці.

      V технологічний етап. Узагальнити власний досвід упровадження даної технології.

 

 

Моделювання

 

Четвертий етап – упроваджувальнорезультативний. Мета: упровадити інновацію в практику.

Програмування.

Термін реалізації проекту (початок – закінчення). 2010−2012 навчальні роки

І етап. Підготовчий (2010/2011 н.р.)

ІІ етап. Моделювальний (2011/2012 н.р.)

ІІІ етап. Узагальнювальний (2012 р.)

 

 

Планування і реалізація

План заходів реалізації проекту 

Назва заходу

Термін

виконання

Примітки

1

Здійснити самодіагностику готовності до впровадження технології особистісно орієнтованого уроку (з використанням технологічної картки векторного аналізу готовності до проектно-впроваджувальної діяльності)

Вересень / травень

 

2

Опрацювати технологію векторного аналізу готовності вчителя до проектно-впроваджувальної діяльності (О.Мариновська. Школа векторного проект-дизайну. – Івано-Франківськ : Гостинець, 2008. – С. 39−52)

Вересень

 

3

Зібрати та систематизувати теоретичний матеріал про технологію особистісно орієнтованого уроку

Упродовж року

 

4

Опрацювати статтю: Подмазін С. І. Технологія особистісно орієнтованого уроку / С. І. Подмазін // Сучасні шкільні технології : [упоряд. : І. Рожнятовська, В. Зоц]. – К. : Ред. загальнопед. газ., 2004. – Ч. 1. – С. 64–65. – (Б-ка „Шк. світу”)

Вересень

 

5

Ознайомитись з досвідом застосування технології на практиці, а саме: опрацювати методичний посібник: Пилипенко В. Д. Впровадження особистісно-орієнтованих технологій у школі / В. Д. Пилипенко, О. А. Коваленко. – Х. : Основа, Тріада+, 2007. – 160 с. – (Б-ка журн. „Управління школою” ; вип. 9)

Жовтень

 

6

Відвідувати уроки з використанням даної технології у Ірини Михайлівни Лучків

Листопад

 

7

Розробити поурочні плани технологічних уроків та апробувати їх на практиці

Жовтень /березень

 

8

Укласти технологічне портфоліо

Упродовж року

 

9

Обмінятись досвідом застосування технології особистісно орієнтованого уроку на засіданні методичного об’єднання

Травень

 

10

Здійснювати відстеження сформованості мотивації учнів до навчання з допомогою анкетування

Упродовж року

 

11

Упорядкувати дидактичні матеріали до технологічних уроків

Квітень – травень

 

 

 

Моніторинг

Моніторинг якості реалізації проекту передбачає відстеження власного рівня сформованості готовності до застосування технології особистісно-орієнтованого уроку, а також навчальних досягнень школярів, їхньої вихованості, розвитку особистісних якостей. Він здійснюється упродовж періоду застосування даної технології.

Моніторинг передбачає використанням методів спостереження, анкетування, бесіди тощо з метою відстеження вчителем сформованості в учнів мотивації до навчання, вміння ставити навчальні цілі та їх досягати, розвитку таких особистісних якостей як ініціативність, відповідальність за результати навчання, поцінування власної праці щодо здобуття нових знань та праці вчителя. 



Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

___________