Офіційний сайт школи №5 » Життя школи » Результати тижня інтеграції
Творення людини – це найвища напруга всіх духовних сил: це і життєва мудрість,
і майстерність, і мистецтво. (В.Сухомлинський)
Информация к новости
  • Просмотров: 1592
  • Автор: adminrpv
  • Дата: 10-01-2018, 12:29
10-01-2018, 12:29

Результати тижня інтеграції

Категория: Життя школи

 

Наша школа обрала одним з головних напрямків своєї роботи ідею впровадження інтегрованого навчання. Тому, в ролі експерименту, в період з 4 по 8 грудня в нашій школі був проведений тематичний тиждень інтеграції навчальних предметів за темою «Майстерня добрих справ». Його девізом були слова «Відкриємо майстерню добрих справ,- теплом та затишком заповнимо оселі наші!»

У 1-Б класі вчителями Теслицькою Л.Г. та Висоцькою Н.Л. був проведений урок–добра справа «Захистимо лісову красуню!» Це був бінарний урок англійської мови та трудового навчання, на якому діти вчилися виготовляти паперові ялинки, щоб захистити справжніх лісових красунь від вирубування, повторюючи при цьому кольори та фарби англійською мовою.

Результати тижня інтеграції

Урок інтеграції англійської мови та трудового навчання був проведений вчителями Борисовою С.Й. та Череповською К.О. в 3-В класі, де учні вчилися виготовляти Снігурку, повторюючи частини тіла та кольори англійською мовою. Були пісні, ігри, робота в групах, а наприкінці до дітей завітав і сам Санта!

Череповська К.О. провела ще один бінарний урок з застосуванням англійської мови і в 3 -А класі в парі з Трофимовою Л.П., при чому це вже був урок фізкультури. На уроці діти під керівництвом своїх вчителів, виконуючи різні рухливі вправи, повторили частини тіла англійською мовою.

Результати тижня інтеграції

Також пройшов бінарний урок англійської мови та малювання і трудового навчання в 4-Б класі під керівництвом Маслакової О.А. та Плутенко К.В. На уроці діти готувалися до святкування Дня народження Вінні-Пуха. Вони повторили назви продуктів англійською мовою, обрали ті інгредієнти, які необхідні для приготування святкового торту, після чого виліпили його з пластиліну, а ще розмалювали вітальну листівку для Вінні, зібрали пазл із вітаннями і прикрасили святковий торт свічками з побажаннями.

Результати тижня інтеграції

У 2-Г класі вчителем Гришиною Юлією Олександрівною був проведений урок інтеграції математики з природознавством, на якому діти не тільки вивчили сенс дії множення, знак цієї дії, терміни пов'язані з нею (через застосування ігрових прийомів, цікавих задач-загадок, роботи з кольоровими картинками тощо), але й розглянули зміни в житті підводних мешканців, продовжили формувати вміння аналізувати, порівнювати та виділяти головні ознаки живої та неживої природи.

Результати тижня інтеграції

У 2-А класі Клименко О.В. був проведений урок інтегрування природознавства та праці за темою: «Будиночки для лісових звірят». Діти, працюючи з малюнками, познайомились із будинками для таких звірів: білочка, ведмідь, їжак, зайчик, повторили, де і хто з цих звірів мешкає і як вони готуються до зими. Два учня підготували розповідь «Які запаси роблять звіри восени». Найцікавішим для дітей було те, що вони працювали з підготовленими на минулому уроці аркушами, які були натерті свічкою, а після цього зафарбовані. Коли аркуші висохли, діти, за допомогою зубочистки, вишарпували на аркушах дерево з дуплом для білочки. Коли роботи були закінчені, діти отримали невеличких білочок, яких вони посадили на дерево.

Результати тижня інтеграції

Учитель Орлова Н.М. в своєму 3-Б класі провела інтегрований урок літературного читання та образотворчого мистецтва, де, крім роботи над текстом казки «Зайчикова хатинка» було і інсценування казки, і робота над характеристиками тварин, і порівняння форм, розмірів споруд, і практична творча робота «Будиночок для зайки».

Результати тижня інтеграції

А в 2-В класі учитель Зубкова Наталя Володимирівна присвятила розкриттю теми тижня три уроки: української мови, трудового навчання, математики. На першому етапі уроку учні ознайомилися із традицією святкування Нового року, назвами атрибутів та прикрас до цього свята. Діти навчилися висловлювати думки щодо новорічної тематики українською мовою. На другому етапі уроку кожен учень із готової паперової розгортки виготовив макет будиночка, та колективно була виготовлена паперова гірлянда. На третьому етапі уроку учні застосовували знання з математики. Дітям було запропоновано виміряти довжину і ширину кожної стіни паперового макету будиночка і, користуючись правилом знаходження периметра прямокутника, визначити на прикрашання якої з них треба придбати найбільшу гірлянду. Учні зробили висновки, що розміри протилежних стін оселі однакові, а знання про знаходження периметра є дуже необхідними у реальному житті.

У 4-А класі Бердникович О.М. був проведений дуже насичений та цікавий урок інтеграції літературного читання та природознавства, під час якого діти розширили свої знання про Тихий океан, про Світовий океан, познайомилися з оповіданням Василя Сухомлинського «Не забувай про джерело», працювали в групах над створенням проектів щодо очищення водоймищ та потім захищали ці проекти.

Результати тижня інтеграції

Ще один беззаперечно яскравий урок, що відповідав заданій тематиці, був проведений учителем інформатики Новосельцевою М.О. в 3-А класі за темою «Середовище графічного редактора. Панель інструментів. Палітра кольорів. Колір фігури і колір фону». Він почався з привітання вчителя та психогімнастики під назвою «Повертаючись додому», де вже почулися перші нотки майбутнього поєднання матеріалу уроку з рідною оселею. Учні познайомилися з поняттям інформаційного об’єкта, зі складовими вікна графічного редактора. А потім було оповідання Д. Чередниченка «Яка стежка найкраща» і, аналізуючи його разом з дітьми, вчитель знову повернувся до рідної оселі. Він провів учням екскурсію у давні часи, коли тільки з’явилися наші українські хатини, проаналізував народні прислів’я присвячені оселі, а потім діти отримали можливість самостійно попрацювати в програмі Раіnt, щоб створити свої картинки з оселями.

У середній ланці інтегровані уроки були проведені в усіх паралелях, хоча, на жаль, не всі класи були задіяні. Але які різноманітні варіанти інтеграції знайшли наші вчителі!

Наприклад, у 5-Б класі пройшов бінарний урок за темою «Моя родина – мій дім». Його метою для вчителів Макаренко О.М. (основи здоров’я) та Яровенко В.Л. (математика) було формування у дітей уяви про позитивний вплив стосунків в родині дома та в родині шкільній на здоров’я та морально-психологічний стан дитини, виховання усвідомлення родинних цінностей та довірливих відносин. Клас був поділений на три групи, кожна з яких представляла свою родину та стосунки в ній (у вигляді малюнків та розповідей). Ставлячи питання та розв’язуючи математичні задачі на складання рівнянь, вчителі підводили дітей до думки, що родина дома і шкільна родина тісно взаємопов’язані і вимагають від всіх її членів взаємоповаги, взаєморозуміння, взаємодопомоги та терпіння. 

Результати тижня інтеграції

На уроці в 5-В класі при вивченні нової теми з математики «Квадрат та куб числа» (учитель Лопанська Г.Ю.) була інтегрована тема з інформатики «Використання Інтернету для навчання» (учитель Гончаренко Г.М.). Це був і урок з елементами «перегорнутого класу», бо діти отримали ще напередодні завдання ознайомитися з новим матеріалом через можливості відео-уроку та закріпити його в тестовій формі на Гугл-платформі, і урок вивчення та закріплення матеріалу за допомогою різноманітних інтернет-ресурсів.

Результати тижня інтеграції

Інтеграція таких навчальних предметів як фізика, інформатика, англійська мова відбулася на уроці в 9-В класі під керівництвом вчителів Токар В.Г. та Плутенко К.В. Тема уроку «Формула тонкої лінзи. Оптична сила лінзи. Забруднення навколишнього середовища світлом. Створення карти знань». З інформатики та англійської мови – це був підсумковий урок із тем. Із фізики – це урок вивчення нового матеріалу. Продовж всього уроку учні використовували комп’ютер: опрацювання матеріалів електронної презентації, робота у середовищі веб 2.0, складання карти знань, заповнення таблиці самоаналізу, побудова зображення предмета у лінзі в середовищі графічного редактора. Учні вільно спілкувалися з учителем англійською мовою, відповідали на запитання про забруднення навколишнього середовища, складали таблицю відповідності, опрацьовували текст. Завдяки інтеграції з англійською мовою учні дізналися про негативний вплив світла у житті людини та живих істот на етапі вивчення нового матеріалу.

Результати тижня інтеграції

Ще один приклад вдалого поєднання німецької мови з історією та тематикою тижня показали вчителі Кушнір І.М. та Лістрова І.С. в 6-Б класі. Тема уроку: «Школа – рідний дім: у стародавні часи та сучасності (на прикладах школи у шумерів, Єгипті, Індії та Китаю, а також сучасної Німеччини)». На уроці учні ознайомилися зі школами у стародавні часи у Єгипті, Шумеру, Індії та Китаю; порівняли їх особливості за таблицею; провели аналогію з сучасними школами, а саме Німеччини; розглянули шкільне приладдя, навчальні предмети, що вивчали у стародавні часи та зараз німецькою мовою; використовуючи набуті знання, створили проект школи своєї мрії.

Результати тижня інтеграції

Але наші вчителі використовували не тільки можливості іноземних мов для знайомства з культурою та набуттям інших країн. Зокрема, в 8-А класі пройшов урок інтеграції зарубіжної літератури з художньою культурою та мистецтвом, на якому Суліма Я.І. ще з перших хвилин уроку, навіть через свій зовнішній вигляд, через власний одяг, а потім завдяки доповідям учнів, музиці, віршам змогла перенести своїх учнів на деякий час до Китаю, доторкнувшись до його трошки такого дивного, але так схожого з нашим українським, світу (на уроці постійно простежувалася думка про схожість ставлення наших народів до своїх символів, традицій, поезії тощо).

А вчитель української літератури Сідашенко В.А. знайшла можливість поєднати роботу над твором Михайла Стельмаха «Гуси-лебеді летять» із закріпленням матеріалу з біології на тему «Птахи». Тема уроку: «Єдність світу природи і світу дитячої душі. Символічність образу гусей – лебедів, їх пристосування до умов середовища існування та значення птахів». За мету вчителі поставили перед учнями знати про неповторність художнього стилю М.Стельмаха, особливості автобіографічної повісті, звичаї та традиції українського народу, які описує письменник у повісті, роль засобів та елементів фольклору в повісті, усвідомити поняття «символ», розкрити власне розуміння образу гусей – лебедів, розуміти місце птахів у системі органічного світу, їх пристосування до середовища та їх біологічне значення, працювати з текстом, аналізувати його фрагменти, творчо мислити, грамотно висловлювати свої думки, цінувати рідну літературу та мистецтво, батьків та родину, природу, традиції та звичаї українського народу. Урок був побудований у формі бесіди, використовувалися елементи літературної гри, окремі учні самі брали участь у підготовці до уроку, проаналізувавши деякі символи в оповіданні та виступивши з доповіддю перед однокласниками.

Результати тижня інтеграції

Мотивами шанування своєю країною, гордістю за неї, за те, чим вона багата, був пронизаний урок географії в 6-А класі, який провела Сєдих А.М. Тема уроку: «Мінерали та гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житті людини». Метою було: розширити знання учнів про мінерали та гірські породи, що складають земну кору, вивчити особливості утворення та подальше використання їх у побуті та господарській діяльності людини. Розвивати просторову уяву, вміння працювати з додатковими джерелами знань. Виховувати бережливе ставлення до земних багатств. На цьому уроці була і гра «Хто швидше» на повторення вивченого матеріалу, і розгадування кросворду для мотивації навчальної діяльності, і загадки, і робота з підручником, і робота з картою корисних копалин України. Учитель зробив все, щоб дуже складний матеріал, якого навіть немає у підручнику, був легко засвоєний учнями, а головне – щоб в їх свідомості заклалася думка про ті багатства, які має наша країна, про дбайливе ставлення до них, про необхідність завжди робити добрі справи для свої країни і своєї родини.

Справжнім науково-творчим проектом стала робота вчителя математики Колесникової Н.І. разом із 9-Б класом. Це був не один урок, а за кілька тижнів до того спланований набір заходів щодо озеленення нашого шкільного подвір’я, який на уроці вже просто підсумували учні, що працювали в групах Вимірювачів, Екологів, Біологів, Дизайнерів та Інформатиків. Ними були підготовані яскраві звіти за результатами своєї роботи, але Наталя Іллівна, в свою чергу, здивувала їх екологічною задачею, підвела до думки, наскільки пов’язані між собою різні навчальні предмети, особливо в боротьбі за збереження нашого довкілля.

Результати тижня інтеграції

У старшій ланці були проведені уроки в 11-х класах. Зокрема, в 11-А класі знову виступили в тандемі учителі Новосельцева С.В. та Бєлякова С.В., поєднавши світ пастернаківської поетики з історичними подіями того часу. Тема уроку: «Поет – співтворець Вічності». Учні мали можливість визначити джерела таланту Бориса Пастернака, простежити духовну силу митця у протистоянні владі. Аналізуючи біографію і творчість автора, діти з’ясували особливості поетики Пастернака, поступово заповнювали ґроно «Дім у житті й поезії Бориса Пастернака», визначали особливості «творчого почерку», риси «психологічного портрета» митця, створювали його візитівку.

Результати тижня інтеграції

У 11-Б класі на уроці математики учителем Пахомовою Н.В. був проведений нестандартний урок повторення тем «Обчислення площі поверхні призми», «Відсоткові розрахунки» тощо. Все було достатньо просто. Оголосивши, що ми діємо в рамках тематичного тижня, учитель запропонувала учням розбитися на дві групи – хлопці та дівчата. І, поки хлопці були зайняті замірами та обчисленнями необхідного обсягу матеріалів та їхньої приблизної вартості (за допомогою Інтернету) для ремонту аудиторії №17 (малося на увазі робота зі стінами, а саме шпаклівка та поклейка шпалер), дівчата, отримавши перелік продуктів та їхньої ваги з офіційного Збірника рецептур, обчислювали приблизну вартість обіду для всіх учасників уроку, який складався з трьох основних страв – борщ, картопля з котлетами та компот. Наприкінці уроку кожна група звітувала про свої розрахунки. А завершилося все чаєм та солодощами.

Дякуємо всім, хто взяв участь у нашому тижні інтеграції навчальних предметів! 

 

 

 
 


Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

___________